راهنمای خرید پژو 206 کارکرده | چرا پژو206 دست دوم نخرید
ثبت نام و پیش فروش خودرو

راهنمای خرید پژو 206 کارکرده | چرا پژو206 دست دوم نخرید

3 سال پیش 0

پژو 206 بعد از پراید و تیبا سومین خودروی پرفروش در بازار خودروی ایران محسوب می‌شود. ولی ضروری است تا قبل از خرید پژو 206 کارکرده و دست دوم، حتما به نکاتی که در این مقاله مطرح شده است توجه کنید.

ویرایش و تکمیل اطلاعات

اگر از شما بپرسند خودرویی با طراحی ظاهری جذاب ، امکانات و تجهیزات رفاهی مطلوب، خدمات پس از فروش و تامین قطعات یدکی در دسترس، با قیمت مناسب برای قشر متوسط جامعه معرفی کنید، حتما ذهنتان به سمت معرفی پژو 206 هم خواهد رفت. این خودروی محبوب ایرانی ها، در سال 1396 با تولید 178 هزار دستگاه خودرو، بعد از پراید و تیبا جزو پرتیراژترین خودروهای کشور لقب گرفت.
با توجه به قیمت افسارگسیخته خودرو در بازار ایران، و عدم توان خرید خودرو توسط قشر متوسط و ضعیف جامعه، و از طرفی با وجود قیمت مناسب پژو 206 در مدل‌های پایین‌تر، علاقه مردم به خرید پژو 206 کارکرده رو به روز در حال افزایش است.

پژو 206 تیپ 2
ولی قبل از خرید خودروی دست دوم، حتما باید به چندین نکته مهم و ضروری توجه کنید تا با خرید خودروی پرخرج و یا خودروی تصادفی، متحمل هزینه‌های تعمیرگاه و افت قیمت شدید خودرو پس از خرید نشوید. کارشناسان تندایران در این مقاله تمامی نکات مهم برای خرید پژو 206 کارکرده را با شما به اشتراک گذاشته‌اند، تا با خیال آسوده‌تری به خرید خودرو بپردازید. پس حتما قبل از خرید خودرو، به راهنمای خرید پژو 206 کارکرده که برای شما همراهان عزیز سایت تندایران تهیه شده است توجه بفرمایید.

تاریخچه تولید پژو 206

شاید برایتان جالب باشد که قبل از خرید پژو 206، اطلاعات کلی در مورد تاریخچه تولید این خودروی فرانسوی پرفروش بدست بیاورید.
پژو 206 در سال 1998 پا به خیابان‌های فرانسه ، شیلی و انگلیس گذاشت و سپس در سال 1999 آرژانتین ، در سال 2001 برزیل ، در سال 2003 اندونزی و در سال 2006 بازار خودروی چین هم شاهد حضور پژو 206 این خودروی پرطرفدار فرانسوی بود.
اگر فکر می‌کنید پژو 206 فقط در دو مدل هاچبک و صندوقدار تولید شده است باید خدمتتان عرض کنیم که کاملا در اشتباهید! پژو 206 در مدلهای هاچبک 5 درب، هاچبک 3 درب، صندوقدار، استیشن و حتی کروک تولید شده است و جالب است بدانید که مدل‌های سه درب و کروک در تعداد بسیار محدودی به بازار خودروی ایران هم راه یافتند. البته در حال حاضر، پژو 206 تنها در کشور ایران به تولیدات خود ادامه می‌دهد و فرانسه در سال 2012 و نهایتا آرژانتین در سال 2016، پایان تولید پژو 206 را اعلام کردند!

پژو 206 کروک
در اواسط سال 1380 بود که پژو 206 با ظاهری جذاب و همه پسند، خریداران خودرو در ایران را مجذوب خود کرد. در کمتر از یک سال از عرضه و فروش پژو 206 تیپ 1 ، تیپ 2 پژو 206 هم به بازار آمد و تیپ 4 این خودرو نیز در سبد محصولات ایرانخودرو قرار گرفت. تا پایان سال 1382 تیپ 3 و تیپ 5 پژو 206 هاچبک هم به بازار خودرو ایران آمد و سرانجام با ورود تیپ 6 پژو 206 در سال 1383، تمام تیپ های پژو 206 در دسترس خریداران خودرو قرار گرفت.
شاید برایتان جالب باشد تا نگاهی به لیست قیمت محصولات پژو، در شرایط فروش فوری شهریور ماه سال 1382 بیاندازید.

فروش فوری محصولات پژو در سال 1382
 پژو 206  قرمز متالیک 10.900.000
 پژو 206  مشکی متالیک 11.400.000
 پژو 206  یشمی سیر متالیک 10.900.000
 پژو 206  بژ متالیک 11.500.000
 پژو 206  نقره ای متالیک 11.700.000
 پژو 206  نقرابی متالیک 11.200.000
 پژو 206  خاکستری متالیک 11.400.000
 پژو 206   سفید 11.100.000
 پژو 405  یشمی سیر متالیک 11.950.000
 پژو 405  مشکی متالیک 12.350.000
 پژو 405  نوک مدادی متالیک 11.700.000
 پژو 405  بژ متالیک 12.100.000
 پژو 405  عنابی متالیک 11.650.000
 پژو پارس  یشمی سیر متالیک 14.850.000
 پژو پارس مشکی متالیک 15.200.000
 پژو پارس  نوک مدادی متالیک 14.700.000
 پژو پارس  بژ متالیک 15.150.000
 پژو پارس  نقره ای متالیک 15.150.000
 پژو RD  طوسی روشن کولردار 7.600.000
 پژو RD   یشمی تیره بدون کولر 7.500.000

و اما برسیم به بررسی نکات مهم قبل از خرید پژو 206 کارکرده و دست دوم.

کارشناسی اتاق خودرو پژو 206

برای راحت شدن خیالتان از این موضوع که خودروی تصادفی را، به جای خودروی بی رنگ تهیه نکنید، بررسی اتاق خودرو بسیار حائز اهمیت است. دقت کنید که در اتاق پژو 206 تصادفی، به احتمال زیاد مجموعه سینی رادیاتورها و گلگیرها و سرشاسی و درِ موتور آسیب دیده اند. و در مجموع می‌توان گفت که در تمام ماشین‌ها، اگر داخل صندوق عقب خودرو یا داخل موتور، دارای رنگ شدگی یا لهیدگی یا رنگ پریدگی باشد، باید به سلامت اتاق ماشین شک کرد.
اگر توان بررسی این اجزا و بخش‌های خودرو را ندارید حتما قبل از خرید خودروی دست دوم، از کارشناسان مجرب خودرو کمک بگیرید.

خرید پژو 206

بررسی موتور خودرو کارکرده پژو 206

استهلاک پژو 206 یکی از معایب مهم این خودرو محسوب می‌شود. به همین دلیل یکی از موارد مهمی که قبل از خرید پژو 206 دست دوم، باید به آن توجه داشت کارکرد خودرو است که باید با استفاده از دیاگ به خوبی چک شود. بررسی درون موتور هم یکی دیگر از موارد حائز اهمیت است. توجه کنید که اگر روغن سوخته و کربن در موتور وجود داشته باشد، خودرو به احتمال زیاد در معرض یاتاقان زدن یا همان خراب شدن یاتاقان قرار دارد. قبل از خرید پژو 206 کارکرده حتما سوکت ها و دسته سیم ها را بررسی کنید تا دستکاری در آنها نشده باشد. عدم توجه به این موضوعات میتواند عواقب بدی را برایتان به همراه داشته باشد و بعد از خرید خودرو، کارتان به تعمیرگاه و تعمیر اساسی موتور خودرو بکشد.

بررسی گیربکس خودروی کارکرده پژو 206

در صورتی که با لرزش ابتدای حرکت یا بکسوات (BUKSOVAT یعنی لیز خوردن و درجا زدن چرخ خودرو) در هنگام تعویض دنده اتومبیل مواجه شدید، احتمالاً این موضوع به تعمیرات دیسک و صفحه کلاچ منجر می‌شود. البته در تیپ 6 پژو 206 ، یعنی مدل اتومات این خودرو، مقداری تقه و تاخیر و خنگی گیربکس طبیعی است ولی در صورتی که با تاخیرهای زیاد و پی در پی مواجه شدید، حواستان باشد که احتمالا یک جای کار میلنگد! گیربکس مستهلک و فرسوده، یا کثیف بودن روغن هیدرولیک میتواند یکی از دلایل این تقه‌های پی در پی خودرو باشد.
در نظر داشته باشید که سیستم گیربکس پژو 206 تیپ 6 ، یعنی پژو 206 اتومات، کمی آزاردهنده است و تعمیر و سرویس آن نیز علاوه بر اینکه از عهده تعمیرکاران معدودی بر می‌آید، هزینه زیادی را نیز بر دوشتان خواهد گذاشت.

خرید پژو 206 کارکرده

بررسی جلوبندی خودروی کارکرده پژو 206

بررسی جلوبندی خودروی کارکرده، حتی در صورتی که اطلاعات خودرویی شما در حد مطلوبی قرار داشته باشد، بهتر است توسط متخصص و کارشناس خودرو صورت بپذیرد. دقت کنید که اجزای جلوبندی پژو 206 نباید در هنگام رانندگی در سطح‌های ناهموار و پستی و بلندی‌ها، صدا تولید کنند.

بررسی ایمنی خودروی کارکرده پژو 206

از آنجایی که پژو 206 یکی از خودروهای محبوب نسل جوان محسوب می‌شود و فضای کافی برای تیونیگ و دستکاری خودرو در این هاچبک فرانسوی زیاد است، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که از خرید خودروهای تیونینگ یا اسپرت شده خودداری کنید، زیرا در این خودروها تغییرات غیر اصولی مانند پایین آوردن ارتفاع ماشین با فنرهای برش خورده، یا سیستم های جانبی که با سیستم برق پژو 206 همخوانی ندارند، یا استفاده از رینگ‌های بزرگ، باعث کاهش ایمنی خودرو می‌شود و چه بسا برایتان دردسرساز شود.

چرا پژو 206 تیپ 2 نخرید؟!

استهلاک و سیستم هیدرولیک پژو 206

پژو 206 حتی در صورت خاک خوردن در گوشه پارکینگ، باز هم از استهلاک زیادی برخوردار است! پس اگر قصد خرید پژو 206 کارکرده متعلق به یک خانم دکتر را دارید که فقط با خودروی خود بین محل کار و منزلش رفت و آمد داشته است، باز هم حتما به استهلاک بخش‌های جلوبندی، اکسل، جعبه فرمان و سیستم هیدرولیک خودرو توجه کنید. سیستم هیدرولیک پژو 206 به شدت حساس و آسیب پذیر است و این موضوع در مدل‌های پایین، بیشتر دیده می‌شود. به عنوان مثال پژو 206 مدل 80 که با عنوان تیپ 1 پژو 206 شناخته می‌شود معمولا این ایراد را بعد از چند سال پیدا می‌کند.

سیستم جلوبندی پژو 206

سیستم جلوبندی پژو 206 یکی از معایب و ایرادات این خودرو محسوب می‌شود. البته با توجه به استفاده از قطعات اصلی و وارداتی در پژو 206 های با مدل پایین‌تر، جلوبندی خودروهای کارکرده، از جلوبندی مدل‌های جدید بهتر است، اما به دلیل کارکرد زیاد ماشین، طبیعتا مستهلک شده اند و نیاز به تعویض جلوبندی خودرو خواهد بود. البته تعویض و تعمیر جلوبندی خودروها پس از چند سال امری طبیعی است، ولی در نظر داشته باشید که ایراد اصلی آنجاست که قیمت قطعات یدکی پژو 206 بسیار بالا و آزاردهنده است.

سیستم ترمز پژو 206

سیستم ترمز پژو 206 ، مخصوصا در تیپ‌های بالا که در هر چهار چرخ از سیستم دیسکی نیز بهره‌مند است عالی است و این مورد از دلایل نخریدن پژو 206 و معایب خودرو محسوب نمی‌شود، ولی سیستم بوستر ترمز 206 ضعیف است و قبل از خرید پژو 206 توجه داشته باشید که به احتمال زیاد پس از چند سال در هنگام ترمز، صدای سوت و هوا از زیر پایتان خواهید شنید.

مشکل دسته راهنما پژو 206

یکی از معایب و ایرادات پژو 206 مخصوصا در مدل های پایین، دسته راهنمای آن است که به کام 2000 معروف است. این دسته راهنما یکی از ارکان اصلی رانندگی در خودرو محسوب می‌شود که بعد از استهلاک و خرابی، با ایجاد اتصالی در سیستم برق خودرو، سایر بخشهای پژو 206 را نیز از کار می‌اندازد. از جمله ایراداتی که خرابی دسته راهنمای پژو 206 منجر به آنها می‌شود میتوان به اختلال در سیستم کیلومترشمار، قطعی بوق خودرو ، و روشن ماندن دائمی چراغ های جلوی خودرو اشاره کرد.

پژو 206 کارکرده بخریم؟

پاسخ به سوال پژو 206 دست دوم و کارکرده بخریم یا نه؟

پژو 206 خودروی محبوب، پرطرفدار و پرفروش بازار خودروی ایران محسوب می‌شود که بعد از 20 سال از حضوش در جاده‌های ایران، همچنان از بازار دست دوم خوبی برخودار است و به احتمال زیاد در هنگام فروش آن، با مشکلی مواجه نخواهید شد، ولی هدف از این مقاله آگاهی بخشی به دوستان عزیزی است که با بودجه کم، توان آزمون و خطا نداشته و ناگزیرند خودرویی خریداری کنند که چندین سال بدون آزار و اذیت برایشان کار کند. به همین دلیل ما در وبسایت تندایران، بی پرده درباره تمامی مزایا و معایب پژو 206 حرف می‌زنیم تا با چشمان باز، بهترین تصمیم را برای خرید خودرو بگیرید.
نمیدانم شما هم شنیده اید یا نه که می‌گویند عمر مفید پژو 206 پنج سال است! پس در هنگام خرید پژو 206 دست دوم و کارکرده حتما به این نکته توجه کنید که اگر قصد خرید مدل‌های با بیش از 5 سال کارکرد را دارید، با دقت و وسواس زیادی به چک کردن و بررسی تمام مواردی که در این مقاله گفته شده است بپردازید تا با هزینه های گزاف تعمیرات مواجه نشوید. البته پیدا کردن خودرویی که از تمام بررسی ها و آزمون‌های بالا سربلند بیرون بیاید کار آسانی نیست ولی با هوشیاری و استفاده از تجربه کارشناسان خودروی مجرب، قبل از خرید پژو 206 ، حتما از خریدتان راضی خواهید بود.

مقایسه مشخصات فنی تیپ‌های مختلف پژو 206
 مشخصات فنی خودرو  تیپ 2  تیپ 3  تیپ 5  تیپ 6 اتوماتیک
 نوع موتور  TU3  TU3  TU5  TU5
 حجم موتور  1360  1360  1587  1587
 قدرت موتور  75 اسب بخار  75 اسب بخار  110 اسب بخار  110 اسب بخار
 حداکثر گشتاور   118  118  142  142
 نوع سوخت  بنزین با اکتان 91  بنزین با اکتان 91  بنزین با اکتان 95  بنزنی با اکتان 95
 سیستم احتراق  احتراق داخلی   احتراق داخلی  احتراق داخلی   احتراق داخلی
 تعداد سوپاپ  8  8  16   16
 استاندارد حد آلایندگی  یورو 3   یورو 3   یورو 3   یورو 3
 حداکثر سرعت  170  170   198  190
 شتاب صفر تا 100  14.1 ثانیه  14.1 ثانیه  9.6 ثانیه  11.4 ثانیه
 میانگین مصرف خارج شهر  5.5 لیتر  5.5 لیتر  5.1 لیتر  5.5 لیتر
 میانگین مصرف داخل شهر  9.4 لیتر  9.4 لیتر  8.6 لیتر   9.9 لیتر
 میانگین مصرف ترکیبی  7 لیتر  7 لیتر  6.4 لیتر  7.1 لیتر
 جعبه دنده    دستی   دستی   دستی   اتوماتیک
 کلاچ  تک صفحه خشک  تک صفحه خشک مکانیکی  تک صفحه خشک مکانیکی  هیدرولیکی و الکترونیکی
 نوع فرمان  هیدرولیکی   هیدرولیکی  هیدرولیکی  هیدرولیکی
 وزن تقریبی خودرو  1025  1025  1054  1096
 نوع ترمز جلو  دیسکی   دیسکی  دیسکی با سیستم خنک شونده  دیسکی با سیستم خنک شونده
 نوع ترمز عقب   کاسه ای  کاسه ای  دیسکی   دیسکی
 ترمز ضد قفل (ABS)  ندارد  چهار کاناله با EBD , EBA  چهار کاناله با EBD , EBA  چهار کاناله با EBD , EBA

اگر این مقاله برایتان مفید بوده است پیشنهاد میکنیم مقالات زیر را هم مطالعه بفرمایید:

با 200 میلیون چه ماشینی بخریم؟

چرا دنا بخریم؟ تجربه رانندگی با دنا

چرا کوییک بخریم؟ تجربه رانندگی با کوییک

با 400 میلیون چه ماشینی بخریم؟

نظرات کاربران

نظری ثبت نشده است

نظرات